رویكردهای معماری و شهرسازی در حال تغییر هستند

معاون وزیر راه و شهرسازی: در بسیاری از كشورهای جهان، طرح‌ها پیش از آنكه به مرحله اجرا برسند به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در شهرسازی شهروند مدار تصمیمات باید كارشناسی، عقلانی و در راستای منافع شهروندان باشد، گفت: در بسیاری از كشورهای جهان، طرح‌ها پیش از آنكه به مرحله اجرا برسند به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی با اشاره به اینكه در شهرسازی شهروند مدار، شهروندان از اتفاقات و تصمیماتی كه برای شهر آنها اتخاذ می‌شود، آگاهی دارند، اظهار داشت: در بسیاری از كشورهای جهان، طرح‌ها پیش از آنكه به مرحله اجرا برسند، به نمایش عمومی گذاشته می‌شوند.
 
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی افزود: با وجودیكه حركت خوبی در راستای تغییر رویكردهای حوزه آغاز كرده ایم، فاصله زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب داریم.
 
وی با تاكید براینكه در شهرسازی شهروند مدار تصمیمات باید كارشناسی شده، عقلانی و در راستای منافع شهروندان اتخاذ شوند، تصریح كرد: دستیابی به چنین شهرسازی تنها با همكاری تمام نهادهای مرتبط امكانپذیر است.
 
حناچی با بیان اینكه تعامل خوبی با شهرداری‌ها ، به ویژه شهرداری تهران داریم، ادامه داد: در ماه‌های اخیر نیز تلاش كردیم لغو مصوبات مغایر با قانون شورای عالی شهرسازی و معماری، شهرداری‌ها را با مشكلات جدی اجرایی مواجه نكند.
 
وی خاطرنشان كرد: نباید فراموش كنیم كه شهرسازی و معماری فرایندی است كه به عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی وابسته است.